Mobile design

de gehele uitwerking van een app waarbij de nadruk ligt bij de interactie

Samen met een klasgenoot hebben we gewerkt aan het onderzoeken, bedenken en uitwerken van een app voor een specifieke doelgroep bioscoopganger. Tijdens dit project heb ik mij vooral gefocust op het onderzoek, de eerste schetsen en interacties en de eerste versie van het prototype.

Onze doelgroep was de Big Fan, Deze fan gaat helemaal tot het uiterste als het gaat om een van zijn/ haar passies, een filmgenre/acteur/regisseur. Als er eenmaal iets bekend is hierover dan weet de fan het ook meteen.

Onze app speelt hier dan ook op in. Om tot een goed concept te komen hebben we verschillende dingen gedaan, eerst hebben we onderzoek gedaan naar de wereld van de fan, een analyse van het bioscoop bezoek gemaakt en we hebben een sitemap gemaakt. Na dit gedaan te hebben, zijn we aan de slag gegaan met het uitwerken van de app. We hebben verschillende schetsen en interacties uitgetekend om te kijken wat het beste zou werken. Na het schetsen zijn er wireframes gemaakt en zijn we aan de slag gegaan met het prototypen. Hieronder is een deel van het eindresultaat te zien.

Ik vond dit een zeer leuk en leerzaam vak. We hebben vooral geleerd over het mobiel toepassen van interacties en het toepassen van bepaalde guidelines, bij ons zijn de IOS guidelines worden gebruikt.