Dit was een drukke week met veel deadlines en afspraken. Ik had de 28ste een presentatie voor school, moest een poster maken, inzichten verwerken en concepten bedenken. Aan het begin van de week heb ik met de educatie afdeling gezeten om mijn eerste ideeën te bespreken. We hebben besproken hoeveel brillen er mee zouden moeten en wat handig zou zijn, 1 bril per tweetal. Ook hebben we het gehad over de aandachtsspan van een kind en hoe je die het best kan activeren, door afwisseling. 

Daarnaast hebben we het ook over de verschillende onderwerpen gehad die ik in gedachte had; het dagboek, het achterhuis en een link naar het heden. 

De ideeën heb ik nog een klein beetje kunnen uitdenken, maar daar heb ik niet heel veel tijd meer voor gehad omdat ik ook de poster moest maken. 

De rest van de week ben ik bezig geweest met inzichten formuleren, de poster en visualisaties en uitwerkingen van ideeën.

Hieronder is de poster die ik heb gepresenteerd op school. 

Op de donderdag was het dan zover. In een klein lokaal met meer dan 30 man presenteren aan medestudenten en docenten. Het was een hele drukke en intense ochtend, maar het was heel leuk om ook te zien waar de rest mee bezig is en hoe dat verschilt met je eigen opdracht. Ik heb mijn verhaal gedaan en heb feedback erop gekregen. Dit was een hele waardevolle dag waar ik mee aan de slag kan gaan! 

De feedback die ik heb gekregen zal ik hieronder neerzetten:

  • Wat wil je specifiek van inlevingsvermogen vergroten voor kinderen (verdiepen welk aspect empathie)?
  • Wat wil je bereiken met de les ? 
  • Welke waardes hangen samen met je concepten voor de leerlingen?
  • De ontwerpopgave moet meer vanuit de doelgroep beschreven worden; wat willen ze.
  • Je kan ook onderzoek doen naar welke media het meeste inlevingsvermogen stimuleert.
  • Kijk ook eens naar Disney en hun storytelling
  • Kijk ook naar de perspectieven waar je vanuit kunt denken (Scheepvaartmuseum en VOC).
  • Hoe vergroten lessen nu het inlevingsvermogen, als dat al gebeurd?
  • Maak een strategie van je planning; wat ga je wanneer doen (waarom) en met welk doel.