Amber Crooswijk

 

Multimedia designer
Een designer die voornamelijk schetsend door het leven gaat. Alle ideeën op papier kunnen zetten en onderzoek doen voor een ontwerp staat, zijn voor mij de belangrijkste onderdelen van ontwerpen. Creatieve oplossingen bedenken waar je een verhaal achter hebt staan is voor mij als ontwerper erg waardevol. 

Website ShapR

 Multimedia design – UI design – Responsive design – WordPress

Vanaf nul een website bouwen in WordPress. Een frisse nieuwe start voor de ShapR website met een nieuwe branding. Ik heb de structuur opgebouwd net zoals het ontwerp en interface van de website voor verschillende schermen.

Employer branding Fokker

Visual design – Concept ontwikkeling – Drukwerk

Potentiële werknemers kennis laten maken met Fokker en nieuwe mensen recruiten doormiddel van verschillende visuele uitingen. Een flyer en poster om nieuwe mensen te recruiten door een app te downloaden en een nieuw ontwerp voor het arbeidsvoorwaardenvoorstel zodat mensen kennis maken met  Fokker.

Design Blue Billywig

Multimedia design – Video editen – Grafisch design – UX design

Tijdens mijn jaren bij Blue Billywig was ik verantwoordelijk voor advies geven over interactiviteit en design van interactieve video’s. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor interne communicatie. Denk hierbij aan video’s editen en designs maken.

Lesmodule Anne Frank Stichting

Multimedia design – Onderzoek – Educatie ontwikkeling – Prototypes – Design

Een leuke uitdaging om een les te ontwerpen om kinderen uit groep 7/8 meer na te laten denken over het verhaal van Anne Frank. Ik heb mij voornamelijk gericht op de doelgroep; hoe kinderen omgaan met VR en lesstof, hoe kinderen zich ontwikkelen en het maken en testen van prototypes om een passende lesmodule te ontwerpen.

Tiny House Interior

Concept art  – Onderzoek – Environments – Moods – Blender (3D)

Een multifunctioneel tiny house concept bedacht en ontworpen voor een verhaal over een hitman. Het is zijn werkplek en leefruimte. Voor bezoek moet het eruit zien als een normale en fijne leefomgeving. Voor de hitman zelf moet het praktisch zijn. Veel onderzoek en schetsen gemaakt voor de layout en sfeer van de omgeving.  

Amid Life and War

Concept art – Onderzoek  – Concepting – Visual storytelling – Characters – Environments – Blender (3D)

Concept art voor een comic over twee soldaten in de eerste wereld oorlog. Ik heb onderzoek gedaan om een duidelijk beeld te krijgen van de tijd en om tot geloofwaardige ontwerpen te komen. Daarbij veel schetsen gemaakt van de omgeving, props en characters om een passende sfeer te krijgen. 

Flower Shop Exterior

Concept art – Concepting – Visual storytelling  – Blender (3D) – Design

Een flowershop uitwerking voor een anime serie. De shop moest opvallen in een grijze stad. Dus heb ervoor gekozen om het wat kinderlijker eruit te laten zien, veel kleur te gebruiken en meer abstracte, ronde vormen om zo het contrast met de rest van de stad nog groter te maken.

Storyboard en script

Concept art – Storyboarding – Storytelling  – Unreal engine (3D) – Schrijven

Verhaal ontwikkeling van story beats tot een script en storyboard.