IBIS CREDIT

Het ibis hotel in Rotterdam is een goed lopende business, alleen willen ze dat er mensen gebruik gaan maken van de lobby. Mensen mogen gewoon het hotel inkomen en er gaan zitten om wat te eten/drinken en om er te komen werken voor school of voor iets anders. Wij kregen de opdracht om nu een product/ service/ experience/ promotie gaan bedenken waardoor er meer mensen het hotel binnen komen om er vrij te gaan werken. Hiervoor hebben wij een app ontwikkeld.                                                                                                      

Uit de gehouden enquête en interviews heb ik een data visualisatie gemaakt. Vanuit die visualisatie hebben we ons onderzoek afgesloten om tot een concept te komen. Uit dit onderzoek is gebleken dat mensen het gebruik van kortingen erg fijn vinden en zouden willen gebruiken om naar het Ibis te komen. Het worden beloond en het vaste klant zijn (community) heeft ons geholpen om het concept te vormen.

 

Wij hebben een app waarbij we ons focussen op de studenten. De app maakt gebruik van een puntensysteem op basis van incheck en wat je koopt bij het hotel. Op je eigen profiel worden je punten bijgehouden en kan je in groepen de punten verdelen of behouden. Door gebruik van een digitaal punten systeem zorgen we ervoor dat de studenten vaker het terras en de lobby van het hotel bezoeken. Door een grote bestelling te doen bij bijvoorbeeld de bar krijgen de studenten ook korting op andere producten die het hotel aanbied.